משחקים וצעצועים תופסים מקום עצום בחייו של כל ילד.אך הם לא רק בידור וכיף עבורו. משחקים עוזרים לו ללמוד על העולם, מלמדים אותו לתקשר, לפתח דיבור, תנועה, חוש צבע וצורה. כך שבכל שלב של התפתחות תמיד יש להם נושאים ופעילויות שצריך לשלוט בהם. מים, חול, קופסאות קרטון, מגירות, קוביות עץ, כלי בית, כל אלה שימושיים לא פחות מצעצועים יקרים שנרכשו בחנות. עם זאת, בעת בחירת צעצוע חדש, אתם צריכים לחשוב האם הוא בטיחותי ולא מהווה סכנה לילד.
משחקים משותפים עם מבוגרים מאוד חיונים עבור קטנטנים. ילדים בגיל הגן נהנים לשחק עם סבא וסבתא שלהם. זה לא רק בגלל שהם אינם נוקבים כמו הורים. אלא גם בגלל שאנשים מבוגרים בדרך כלל נהנים לשחק עם ילדים בעצמם. מה שיוצר מצב רוח למשחק משותף. במקרים רבים גם משפר את הבנה הדדית.
תוך כדי משחק, מבוגרים לומדים להכיר ולהבין את הילדים שלהם. יוצרים קשרים קרובים ואמונים, ולעתים קרובות מתגברים על קונפליקטים ומתחים. בעזרת משחק, קל יותר להורים להתגבר על כמה מהמצבים הלא פשוטים בחיי הילד. במידת הצורך, להמציא טכניקות משחק משלהם להוראה וחינוך.
המשחק אינו מתעורר מעצמו, יש צורך ללמד אותו, לנהל את התפתחותו, מה שדורש טקט מסוים מאדם מבוגר. המשימה של מבוגר היא לעורר עניין במשחק. הורים צריכים להיות משתתפים נלהבים באותה מידה במשחק, להראות דרכים לשחק, הם גם יכולים להצטרף למשחק שהקטנטן כבר התחיל, לעודד אותו להמציא מהלכי עלילה חדשים.
אי אפשר להפוך את ניהול המשחק להטלת מתכונים מוכנים, להוראות ולהנחיות. הורים לא צריכים לכפות עליו בכל מחיר את המשחקים שהם עצמם בחרו. יש לכבד את רצונו, לא לעצבן ולא לנזוף בו שהוא משחק "לא כמו כולם".
בואו נזכר בילדות שלנו. כמובן, ידיים חמות של אמא, ודובון האהוב (בובה, ארנבת וכו' – לכל אחד יש את שלו). רוב האנשים מקשרים בין ילדות לצעצועים. אבל, מלבד ערך אישי לכל אחד מאיתנו, לצעצוע יש ערך אנושי אוניברסלי, שכן הוא יצירה לא פחות גרנדיוזית ממחשב. לכן, מבוגרים צריכים לקחת את בחירת הצעצועים ברצינות רבה. אז בואו נתחיל.
עד שנה מלידה
בימים ובחודשים הראשונים לחייו יכולתו של הילד להכיר את העולם הסובב אותו, מוגבלת . כל העולם עבור התינוק טמון בחיוך של אמא. ובאמצעות תקשורת איתה, הילד מתוודע לחפצים ולצעצועים הראשונים. בתקופה זו התינוק זקוק לכל מיני טבעות גומי, רעשנים, תליונים. הם צריכים להיות בהירים ולהמצא בשדה הראייה של הילד, שכן הצעצוע צריך למשוך את תשומת הלב של הילד.
קצת מאוחר יותר, עם התפתחות האחיזה, התינוק אמור להיות מסוגל לפעול עם החפץ: לדפוק אותו, לזרוק אותו. זה טוב אם הצעצוע מרעיש. בגיל 6-9 חודשים ניתן להוסיף צעצועים בדמות ספרים המאפשרות לילד להתפתח אינטלקטואלית.
בהדרגה ניתן להכניס חיות ובובות עשויות גומי למאגר משחקים של התינוק. הם צריכים להיות בעלי רכיבים גדולים ופרטי פנים חייבים להיות מצוירים היטב. בגיל 9-12 חודשים, אתם יכולים לרצות את ילדכם עם צעצועים מהנים כמו כדורי חישה, משטחי פעילות. בגיל 10-12 חודשים, הילד זקוק לפירמידות של 3-5 טבעות וקוביות. הורים רבים נבהלים מהעובדה שבתקופה זו הילד ממש מושך הכל לפה. אל תפחדו: ראשית, אולי יש לו בקיעת שיניים, ושנית, הפה הוא אותו אמצעי ידע עבור הילד כמו הידיים והעיניים, אתם רק צריכים לדאוג לניקיון של צעצועים.